درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 04:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 360صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 30 فروردین 1391 - 07:43
رسانه اجتماعی
رسانه دیگر مخاطبی ندارد. مشکل کمبود یا نایابی دیگر وجود ندارد. متن، صوت و تصویر در دسترس همگان قرار گرفته است. در حال حاضر اینترنت پرقدرت ترین تریبون پخش برنامه، سخن پراکنی و چاپ و نشر است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- ابزار سنتی برقراری ارتباط با مخاطبینی همچون کارمندان، مشتریان و سرمایه گذاران به اسناد چاپی و نوشتاری مانند ایمیل یا وبسایت های اینترنتی ثابت محدود شده است.

 

امروزه این شیوه ها جای خود را به سرعت به نسل جدیدی از ابزار اینترنتی می سپارند که امکانات بیشتری را برای روابط متقابل، مذاکره و گفتگو و به طور کلی ارتباط دو سویه فراهم آورده اند.

 

رسانه دیگر مخاطبی ندارد. مشکل کمبود یا نایابی دیگر وجود ندارد. متن، صوت و تصویر در دسترس همگان قرار گرفته است. در حال حاضر اینترنت پرقدرت ترین تریبون پخش برنامه، سخن پراکنی و چاپ و نشر است و به صورت فزاینده ای نیز رو به رشد است.

 

ابزار جدید این شبکه ارزان (و غالبا رایگان ) هستند، به راحتی می توان آنها را به کار برد و یا سریعا تولیدشان کرد. برقراری ارتباط می تواند با کارهای روزانه و مستمر شما در هم بیامیزد. هر شخصی می تواند خودش ارتباط برقرار کند – نه اینکه فقط با گروه های ارتباطی همکاری کند!

 

 ابزار برقراری ارتباط قدیمی از ایجاد شور و شوق و روابط قوی حاصل از این شیوه جدید و بدون واسطه عاجز بودند.

 

در واقع قسمت بنیادی این رسانه از وبسایت های "ثابت"، "همراWeb 1.0 و شبکه جدید جهانی را Web 2.0 نام نهاده اند که بیانگر پیشرفت های چشمگیر در قسمت عمده آن است یعنی نرم افزارهای بهتر با کارآمدی بیشتر.ه با دفترچه راهنما" به نوع جدید اینترنت "محاوره ای" تغییر یافته است. بسیاری از صاحبنظران، اینترنت قدیمی را  کتاب "منیفست کلوترین" این تحول و انتقال به سوی شبکه محاوره ای است تا جایی که نگارنده این مطالب می داند و همانطور که بسیاری می دانند، "کلوترین" اولین وبسایتی بود که به صورت کتاب در آمد. می توانید منیفست اصلی را در http://www.cluetrain.com  و http://www.e-booksdirectory.com/details.php?ebook=1551 بیابید.

 

این مفهوم که گفتگو همان تجارت و داد و ستد است، راهنمای این منیفست است. اگر شرکت ها برای ورود به این عرصه محاوره تمایلی نداشته باشند، از رقابت باز خواهند ماند. هر دو نگارنده معتقد هستند که این محاوره و گفتگو به هر حال در حال انجام است.

 

بهتر است که به این گروه ملحق شویم تا اینکه از این محاورات روزانه و رقابت های آن دور بمانیم.

 

ازاری که اجازه ورود و مشارکت در این گفتگوها را می دهد و شرایط بروز این محاورات را در صنعت و بازار شرکت ها فراهم می کند "رسانه اجتماعی" نام دارد، دلیل این نامگذاری هم طبیعت و ذات اجتماعی بودن رسانه اینترنت است. در حالی که رسانه های غالب (MSM) از جمله روزنامه، رادیو ، تلویزیون و مجلات، وسایل ارتباط جمعی یک طرفه هستند (متخصصین و خوانندگان امکان چندانی برای اظهارنظر یا انجام مذاکره با نویسنده را ندارند) این رسانه اجتماعی به تبلیغ کنندگان، صاحبنظران و جامعه اجازه می دهد که راحت تر از قبل تعامل، مشارکت و رابطه دوستانه داشته باشند.

 

دو بخشی که بیشتر و به صورت گسترده تر مورد استفاده قرار گرفته است، بلاگ نویسی و پادکستینگ است. امروزه بیش از100 میلیون بلاگ وجود دارد، هر روز و در هر ثانیه یک بلاگ جدید درست می شود و شبانه روز در هر ساعت 50000 بلاگ پست نوشته می شود (هر بلاگ پست را مقاله ای در نظر بگیرید که فرد در وبسایتش قرار می دهد) در هر ماه، تعداد کل بلاگ های موجود در دنیا دو برابر می شود.

 

در حال حاضر بیش از 50000 پادکست وجود دارد و تعداد آن با سرعت (البته نه با سرعت بلاگ ها) رو به افزایش است. پادکست ها وسایل ارتباطی خوبی برای برقراری روابط اجتماعی در شرکت ها هستند، و هر روز شرکت ها و سازمان های بیشتری برای برقراری ارتباط با مخاطبین به آنها روی می آورند. زیرا دیگر از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی قدیمی خسته شده اند. یک نمونه خوب آن CSIROPOD  است. ((1))

 

سرویس های نوشتاری همچون تویتر (Twitter) و جایکو(Jaiku)، آخرین دستاوردهای تکنیکی ارتباطی در این جریان پیشرفت بی انتها هستند.

در این نسخه کتاب بروز شده، شما با دنیای جدید ارتباطات و مزایای آن آشنا می شوید و پیشنهاداتی برای مواجهه با مشکلات اجتماعی به شما ارائه می دهد. امیدواریم که مورد قبول واقع شود.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد